Ποιές ρυθμίσεις οδεύουν προς κατάργηση
Ρεπορτάζ : Ε. Χρυσολωρά-Κ. Ντελέζος-Μ. Λίλα
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Σε τέσσερις μήνες από σήμερα τίποτα δεν θα θυμίζει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούσαν από τη μεταπολίτευση και μετά οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές στην Ελλάδα. Και σε ακριβώς έναν χρόνο τίποτα δεν θα θυμίζει τους όρους...
άσκησης του επαγγέλματος του δικηγόρου, του φαρμακοποιού, του συμβολαιογράφου, του αρχιτέκτονα, του μηχανικού και του ορκωτού λογιστή.
Το μνημόνιο οικονομικής πολιτικής που συμφώνησε η κυβέρνηση με την Ευρωπαϊκή Ενωση και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο θέτει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για το άνοιγμα των αγορών και των κλειστών επαγγελμάτων. Ετσι, ό,τι δεν μπόρεσαν να κάνουν δύο προηγούμενες κυβερνήσεις επί μία δεκαετία θα γίνει τώρα μέσα σε έναν χρόνο και μάλιστα με ουσιαστικό τρόπο και χωρίς υπεκφυγές. Είναι βέβαιο ότι τόσο η Ε.Ε. όσο και το ΔΝΤ δεν θα επιτρέψουν υπαναχωρήσεις και η κυβέρνηση είναι ανίσχυρη από τη στιγμή που η εφαρμογή του μνημονίου είναι προϋπόθεση για να εισπράττεται κάθε τρίμηνο η δόση του δανείου του Ελληνικού Δημοσίου.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι Βρυξέλλες διεμήνυσαν ότι δεν πρόκειται να δεχθούν τον τρόπο με τον οποίο ο υπουργός Μεταφορών Δ. Ρέππας σχεδίαζε να ανοίξει το επάγγελμα των οδικών μεταφορών, γιατί έκριναν ότι δεν αποτελεί ουσιαστικό άνοιγμα αλλά συνέχιση της προστασίας των σημερινών μεταφορέων. Ετσι, τώρα αναμένεται να γίνουν οι ανάλογες προσαρμογές.
Τι προβλέπει το μνημόνιο
Σύμφωνα λοιπόν με το περίφημο μνημόνιο, που καθορίζει πλέον τις ζωές όλων μας, η Ελλάδα πρέπει ώς το τέλος του τρίτου τριμήνου, δηλαδή ώς το τέλος Σεπτεμβρίου, να έχει ψηφίσει τον νόμο «για τις οδικές μεταφορές φορτίων που θα άρει τους περιορισμούς που δεν προβλέπονται στην Οδηγία 96/26/ΕΕ της 29ης Απριλίου 1996 σχετικά με την είσοδο στο επάγγελμα των οδικών μεταφορών εμπορευμάτων και τις ελάχιστες σταθερές τιμές».
Ώς το τέλος του τέταρτου τριμήνου του 2010 πρέπει να έχει προτείνει τη νομοθεσία για τους δικηγόρους, τους φαρμακοποιούς, τους συμβολαιογράφους, τους αρχιτέκτονες, τους μηχανικούς και τους ορκωτούς λογιστές. Και ώς το τέλος του δεύτερου τριμήνου του 2011 πρέπει να την έχει υιοθετήσει.
Απολύτως ενήμεροι του καθεστώτος που διέπει τα εν λόγω επαγγέλματα, η Ε.Ε. και το ΔΝΤ προσδιορίζουν μάλιστα και τους συγκεκριμένους περιορισμούς που πρέπει να αρθούν σε καθένα από αυτά:
● Στους δικηγόρους, αυτοί που αφορούν την ελάχιστη αμοιβή, την ουσιαστική απαγόρευση διαφήμισης και γεωγραφικούς περιορισμούς σχετικά με το πού μπορούν να δρουν στην Ελλάδα.
● Στους φαρμακοποιούς, για τον αριθμό των φαρμακείων και το ελάχιστο περιθώριο κέρδους.
● Στους συμβολαιογράφους, για την ελάχιστη αμοιβή, τον αριθμό των συμβολαιογράφων και τους γεωγραφικούς περιορισμούς σχετικά με την περιοχή δράσης τους, καθώς και την απαγόρευση διαφήμισης.
● Στους αρχιτέκτονες, μηχανικούς και ορκωτούς λογιστές σχετικά με την ελάχιστη αμοιβή.
Επιστροφή...
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Σε τέσσερις μήνες από σήμερα τίποτα δεν θα θυμίζει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούσαν από τη μεταπολίτευση και μετά οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές στην Ελλάδα. Και σε ακριβώς έναν χρόνο τίποτα δεν θα θυμίζει τους όρους...
άσκησης του επαγγέλματος του δικηγόρου, του φαρμακοποιού, του συμβολαιογράφου, του αρχιτέκτονα, του μηχανικού και του ορκωτού λογιστή.
Το μνημόνιο οικονομικής πολιτικής που συμφώνησε η κυβέρνηση με την Ευρωπαϊκή Ενωση και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο θέτει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για το άνοιγμα των αγορών και των κλειστών επαγγελμάτων. Ετσι, ό,τι δεν μπόρεσαν να κάνουν δύο προηγούμενες κυβερνήσεις επί μία δεκαετία θα γίνει τώρα μέσα σε έναν χρόνο και μάλιστα με ουσιαστικό τρόπο και χωρίς υπεκφυγές. Είναι βέβαιο ότι τόσο η Ε.Ε. όσο και το ΔΝΤ δεν θα επιτρέψουν υπαναχωρήσεις και η κυβέρνηση είναι ανίσχυρη από τη στιγμή που η εφαρμογή του μνημονίου είναι προϋπόθεση για να εισπράττεται κάθε τρίμηνο η δόση του δανείου του Ελληνικού Δημοσίου.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι Βρυξέλλες διεμήνυσαν ότι δεν πρόκειται να δεχθούν τον τρόπο με τον οποίο ο υπουργός Μεταφορών Δ. Ρέππας σχεδίαζε να ανοίξει το επάγγελμα των οδικών μεταφορών, γιατί έκριναν ότι δεν αποτελεί ουσιαστικό άνοιγμα αλλά συνέχιση της προστασίας των σημερινών μεταφορέων. Ετσι, τώρα αναμένεται να γίνουν οι ανάλογες προσαρμογές.
Τι προβλέπει το μνημόνιο
Σύμφωνα λοιπόν με το περίφημο μνημόνιο, που καθορίζει πλέον τις ζωές όλων μας, η Ελλάδα πρέπει ώς το τέλος του τρίτου τριμήνου, δηλαδή ώς το τέλος Σεπτεμβρίου, να έχει ψηφίσει τον νόμο «για τις οδικές μεταφορές φορτίων που θα άρει τους περιορισμούς που δεν προβλέπονται στην Οδηγία 96/26/ΕΕ της 29ης Απριλίου 1996 σχετικά με την είσοδο στο επάγγελμα των οδικών μεταφορών εμπορευμάτων και τις ελάχιστες σταθερές τιμές».
Ώς το τέλος του τέταρτου τριμήνου του 2010 πρέπει να έχει προτείνει τη νομοθεσία για τους δικηγόρους, τους φαρμακοποιούς, τους συμβολαιογράφους, τους αρχιτέκτονες, τους μηχανικούς και τους ορκωτούς λογιστές. Και ώς το τέλος του δεύτερου τριμήνου του 2011 πρέπει να την έχει υιοθετήσει.
Απολύτως ενήμεροι του καθεστώτος που διέπει τα εν λόγω επαγγέλματα, η Ε.Ε. και το ΔΝΤ προσδιορίζουν μάλιστα και τους συγκεκριμένους περιορισμούς που πρέπει να αρθούν σε καθένα από αυτά:
● Στους δικηγόρους, αυτοί που αφορούν την ελάχιστη αμοιβή, την ουσιαστική απαγόρευση διαφήμισης και γεωγραφικούς περιορισμούς σχετικά με το πού μπορούν να δρουν στην Ελλάδα.
● Στους φαρμακοποιούς, για τον αριθμό των φαρμακείων και το ελάχιστο περιθώριο κέρδους.
● Στους συμβολαιογράφους, για την ελάχιστη αμοιβή, τον αριθμό των συμβολαιογράφων και τους γεωγραφικούς περιορισμούς σχετικά με την περιοχή δράσης τους, καθώς και την απαγόρευση διαφήμισης.
● Στους αρχιτέκτονες, μηχανικούς και ορκωτούς λογιστές σχετικά με την ελάχιστη αμοιβή.
Επιστροφή...
0 Σχόλια στο "Ποιές ρυθμίσεις οδεύουν προς κατάργηση"
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται!