Εξυπνο και...δίτροχο Ι.Χ
Απο Το Βήμα
Στο μέλλον οι τέσσερις ρόδες θα είναι... δύο! Το υβριδικό όχημα που παρουσίασε επισήμως η αυτοκινητοβιομηχανία General Μotors (GΜ) θα κυκλοφορήσει σε 10-15 χρόνια και θα είναι δίτροχο (με τους τροχούς παράλληλους, προσαρμοσμένους σε άξονα) και θα συνδυάζει ηλεκτροκίνηση, ασύρματες διασυνδέσεις με άλλα οχήματα και χώρους ικανούς για τη μετακίνηση δύο επιβατών στο περιβάλλον [...]
των μεγαλουπόλεων.
Σε μια προσπάθεια να προβάλει τον εαυτό της ως εταιρεία στραμμένη στις νέες, οικολογικές επιταγές της αυτοκίνησης, η GΜ επενδύει στο Εlectric Νetworked-Vehicle ή ΕΝ-V. Το φουτουριστικό διθέσιο όχημα έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στην Κίνα, στη Σανγκάη.
Για την κατασκευή του έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά όπως ανθρακόνημα και πλαστικό. Το βάρος του κυμαίνεται γύρω στα 500 κιλά. Ο κάθε τροχός, από τους δύο που διαθέτει, κινείται χάρη σε έναν ηλεκτροκινητήρα των 3 ΚW, ο οποίος τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων-λιθίου. Η κατασκευή θα παρουσιάζει εντυπωσιακή ευελιξία κίνησης καθώς έχει τη δυνατότητα πλήρους περιστροφής σε γωνία 180 μοιρών, αλλά η τελική του ταχύτητα δεν θα ξεπερνάει τα 45 χιλιόμετρα την ώρα. Η αυτονομία του οχήματος αγγίζει τα 40 χλμ. Η επαναφόρτιση των μπαταριών θα γίνεται μέσω απλής οικιακής πρίζας.
Το ΕV-Ν έχει τη δυνατότητα σταθεροποίησης στους δυο τροχούς, όπως και τα σκούτερ της συν-κατασκευάστριας εταιρείας, της Segway. Αυτό σημαίνει ότι το όχημα θα καταλαμβάνει περίπου το ένα τρίτο του χώρου που χρειάζεται ένα συμβατικό αυτοκίνητο.
Σε αντίθεση όμως με το προηγούμενο μοντέλο της Segway, στο οποίο ο χειριστής του ήταν όρθιος μετακινώντας το όχημά με τη βοήθεια γυροσκοπικών αισθητήρων, στο ΕΝ-V ο οδηγός βρίσκεται καθισμένος σε κανονική θέση. Το όχημα διαθέτει επίσης ένα προηγμένο σύστημα car-to-car επικοινωνίας που θα βασίζεται στην τεχνολογία GΡS, ώστε ο οδηγός να ενημερώνεται πλήρως για την κίνηση στους δρόμους και να επιλέγει τη διαδρομή με τη λιγότερη δυνατή κίνηση. Επίσης διαθέτει κάμερες και αισθητήρες που του επιτρέπουν να «αλληλεπιδρά» με το περιβάλλον και να αποφεύγει πιθανές συγκρούσεις.
«Το μοντέλο ΕΝ-V δεν αποτελεί μόνο μια νέα σύλληψη του ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου,αλλά μια επανεφεύρεση της αυτοκίνησης για τις σύγχρονες μεγαλουπόλεις» δήλωσε υπερήφανος ο αντιπρόεδρος της GΜ και αρμόδιος για την ανάπτυξη και την εξέλιξη νέων προϊόντων Αλαν Τομπ. Σύμφωνα με τους κατασκευαστές του, το ΕΝ-V υπόσχεται να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που σχετίζονται με την παγκόσμια αστικοποίηση και να προσφέρει ένα μέλλον απαλλαγμένο από το πετρέλαιο και τις εκπομπές ρύπων, χωρίς ατυχήματα ή κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Το αυτοκίνητο αυτό, το οποίο προς το παρόν υφίσταται μόνον ως πρότυπο, θα κατασκευαστεί με τη συνεργασία της κινεζικής SΑΙC Μotors Corporation, ενώ θα εμφανιστεί και στην παγκόσμια έκθεση της Σανγκάης, τον Μάιο, σε κοινό περίπτερο των δύο εταιρειών. Η επιλογή της πόλης δεν είναι τυχαία: εκτός του ότι η Σανγκάη κατέχει το ρεκόρ των περισσότερων κατοίκων ανά τετραγωνικό, αφού περισσότεροι από 20 εκατ. άνθρωποι ζουν στην πόλη, η GΜ θέλει να δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην κινεζική αγορά, η οποία αναδεικνύεται στη μεγαλύτερη του κόσμου.
Επιστροφή...
των μεγαλουπόλεων.
Σε μια προσπάθεια να προβάλει τον εαυτό της ως εταιρεία στραμμένη στις νέες, οικολογικές επιταγές της αυτοκίνησης, η GΜ επενδύει στο Εlectric Νetworked-Vehicle ή ΕΝ-V. Το φουτουριστικό διθέσιο όχημα έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στην Κίνα, στη Σανγκάη.
Για την κατασκευή του έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά όπως ανθρακόνημα και πλαστικό. Το βάρος του κυμαίνεται γύρω στα 500 κιλά. Ο κάθε τροχός, από τους δύο που διαθέτει, κινείται χάρη σε έναν ηλεκτροκινητήρα των 3 ΚW, ο οποίος τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων-λιθίου. Η κατασκευή θα παρουσιάζει εντυπωσιακή ευελιξία κίνησης καθώς έχει τη δυνατότητα πλήρους περιστροφής σε γωνία 180 μοιρών, αλλά η τελική του ταχύτητα δεν θα ξεπερνάει τα 45 χιλιόμετρα την ώρα. Η αυτονομία του οχήματος αγγίζει τα 40 χλμ. Η επαναφόρτιση των μπαταριών θα γίνεται μέσω απλής οικιακής πρίζας.
Το ΕV-Ν έχει τη δυνατότητα σταθεροποίησης στους δυο τροχούς, όπως και τα σκούτερ της συν-κατασκευάστριας εταιρείας, της Segway. Αυτό σημαίνει ότι το όχημα θα καταλαμβάνει περίπου το ένα τρίτο του χώρου που χρειάζεται ένα συμβατικό αυτοκίνητο.
Σε αντίθεση όμως με το προηγούμενο μοντέλο της Segway, στο οποίο ο χειριστής του ήταν όρθιος μετακινώντας το όχημά με τη βοήθεια γυροσκοπικών αισθητήρων, στο ΕΝ-V ο οδηγός βρίσκεται καθισμένος σε κανονική θέση. Το όχημα διαθέτει επίσης ένα προηγμένο σύστημα car-to-car επικοινωνίας που θα βασίζεται στην τεχνολογία GΡS, ώστε ο οδηγός να ενημερώνεται πλήρως για την κίνηση στους δρόμους και να επιλέγει τη διαδρομή με τη λιγότερη δυνατή κίνηση. Επίσης διαθέτει κάμερες και αισθητήρες που του επιτρέπουν να «αλληλεπιδρά» με το περιβάλλον και να αποφεύγει πιθανές συγκρούσεις.
«Το μοντέλο ΕΝ-V δεν αποτελεί μόνο μια νέα σύλληψη του ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου,αλλά μια επανεφεύρεση της αυτοκίνησης για τις σύγχρονες μεγαλουπόλεις» δήλωσε υπερήφανος ο αντιπρόεδρος της GΜ και αρμόδιος για την ανάπτυξη και την εξέλιξη νέων προϊόντων Αλαν Τομπ. Σύμφωνα με τους κατασκευαστές του, το ΕΝ-V υπόσχεται να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που σχετίζονται με την παγκόσμια αστικοποίηση και να προσφέρει ένα μέλλον απαλλαγμένο από το πετρέλαιο και τις εκπομπές ρύπων, χωρίς ατυχήματα ή κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Το αυτοκίνητο αυτό, το οποίο προς το παρόν υφίσταται μόνον ως πρότυπο, θα κατασκευαστεί με τη συνεργασία της κινεζικής SΑΙC Μotors Corporation, ενώ θα εμφανιστεί και στην παγκόσμια έκθεση της Σανγκάης, τον Μάιο, σε κοινό περίπτερο των δύο εταιρειών. Η επιλογή της πόλης δεν είναι τυχαία: εκτός του ότι η Σανγκάη κατέχει το ρεκόρ των περισσότερων κατοίκων ανά τετραγωνικό, αφού περισσότεροι από 20 εκατ. άνθρωποι ζουν στην πόλη, η GΜ θέλει να δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην κινεζική αγορά, η οποία αναδεικνύεται στη μεγαλύτερη του κόσμου.
Επιστροφή...
0 Σχόλια στο "Εξυπνο και...δίτροχο Ι.Χ"
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται!