Ερχονται λουκέτα στις κατασκευαστικές
Ρεπορτάζ : Γιώργος Πουλερές
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Με την πλάτη κολλημένη στον τοίχο βρίσκονται δεκάδες κατασκευαστικές επιχειρήσεις της χώρας τόσο από τον χώρο των μεγάλων που διαθέτουν πτυχία της ανώτατης τάξης όσο και από τον χώρο αυτών που διαθέτουν πτυχία χαμηλότερων τάξεων. Πολλές από τις επιχειρήσεις, όπως επισημαίνουν πηγές του κλάδου, έχουν ξεμείνει από ρευστό και οι θέσεις εργασίας που έχουν...
χαθεί τα τελευταία δύο χρόνια υπερβαίνουν τις 30.000.
Οι αιτίες της κακοδαιμονίας του κλάδου, ενός από τους σημαντικότερους της ελληνικής οικονομίας, είναι πολλές: Τα μεγάλα και μικρά δημόσια έργα έχουν παγώσει, καθώς αναζητείται ένα καινούργιο θεσμικό πλαίσιο ανάθεσης των δημόσιων έργων, ενώ και ο ιδιωτικός τομέας της οικονομίας έχει «βάλει στο συρτάρι» τις επενδύσεις σε μεγάλα και μικρά ακίνητα.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, τον φετινό Σεπτέμβριο η ιδιωτική οικοδομική δραστηριότητα κατέγραψε βουτιά κατά 24,6% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2008.
Μέσα στο άκρως δυσμενές αυτό οικονομικό περιβάλλον δεκάδες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες βρίσκονται αντιμέτωπες και με το πρόβλημα της αφερεγγυότητας κάποιων από τους πελάτες τους. Ένας από αυτούς και μάλιστα ο μεγαλύτερος είναι και ο ευρύτερος δημόσιοςτομέας, ο οποίος εκτιμάται ότι οφείλει αυτήν τη στιγμή περίπου 2 δισ. ευρώ για έργα που έχουν ήδη ολοκληρωθεί εδώ και αρκετό καιρό.
Το ποσό αυτό δεν είναι καθόλου μικρό και, σύμφωνα με πηγές εργοληπτικών επιχειρήσεων της χώρας, αν δεν υπήρχαν οι σοβαρές αυτές καθυστερήσεις τα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζουν κάποιες εταιρείες του κλάδου είτε δεν θα υπήρχαν είτε θα ήταν ελεγχόμενα.
Ασυνέπεια διαρκείας
Κι αυτό γιατί το πρόβλημα της ασυνέπειας του Ελληνικού Δημοσίου δεν είναι στιγμιαίο αλλά διαρκείας. Σύμφωνα με πρόσφατες καταγγελίες του Συνδέσμου Τεχνικών Εταιρειών Ανώτατης Τάξης (ΣΤΕΑΤ), «από το 2005 και μέχρι σήμερα, στα πλαίσια μιας κακώς νοούμενης και τελικά με αντίθετα από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα πολιτικής για μείωση των ελλειμμάτων, υπήρξε συστηματική ασυνέπεια του ευρύτερου δημόσιου τομέα στην εξόφληση των υποχρεώσεών του για συμβάσεις εκτέλεσης δημοσίων έργων».
Σύμφωνα με τον ΣΤΕΑΤ, η «συστηματική καθυστέρηση πληρωμών για εκτελεσμένες εργασίες έλαβε μεγαλύτερη ακόμη έκταση την τελευταία διετία, με καταστροφικά αποτελέσματα τόσο για τον κλάδο όσο και για την ελληνική οικονομία συνολικότερα».
Επιστροφή...
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Με την πλάτη κολλημένη στον τοίχο βρίσκονται δεκάδες κατασκευαστικές επιχειρήσεις της χώρας τόσο από τον χώρο των μεγάλων που διαθέτουν πτυχία της ανώτατης τάξης όσο και από τον χώρο αυτών που διαθέτουν πτυχία χαμηλότερων τάξεων. Πολλές από τις επιχειρήσεις, όπως επισημαίνουν πηγές του κλάδου, έχουν ξεμείνει από ρευστό και οι θέσεις εργασίας που έχουν...
χαθεί τα τελευταία δύο χρόνια υπερβαίνουν τις 30.000.
Οι αιτίες της κακοδαιμονίας του κλάδου, ενός από τους σημαντικότερους της ελληνικής οικονομίας, είναι πολλές: Τα μεγάλα και μικρά δημόσια έργα έχουν παγώσει, καθώς αναζητείται ένα καινούργιο θεσμικό πλαίσιο ανάθεσης των δημόσιων έργων, ενώ και ο ιδιωτικός τομέας της οικονομίας έχει «βάλει στο συρτάρι» τις επενδύσεις σε μεγάλα και μικρά ακίνητα.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, τον φετινό Σεπτέμβριο η ιδιωτική οικοδομική δραστηριότητα κατέγραψε βουτιά κατά 24,6% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2008.
Μέσα στο άκρως δυσμενές αυτό οικονομικό περιβάλλον δεκάδες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες βρίσκονται αντιμέτωπες και με το πρόβλημα της αφερεγγυότητας κάποιων από τους πελάτες τους. Ένας από αυτούς και μάλιστα ο μεγαλύτερος είναι και ο ευρύτερος δημόσιοςτομέας, ο οποίος εκτιμάται ότι οφείλει αυτήν τη στιγμή περίπου 2 δισ. ευρώ για έργα που έχουν ήδη ολοκληρωθεί εδώ και αρκετό καιρό.
Το ποσό αυτό δεν είναι καθόλου μικρό και, σύμφωνα με πηγές εργοληπτικών επιχειρήσεων της χώρας, αν δεν υπήρχαν οι σοβαρές αυτές καθυστερήσεις τα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζουν κάποιες εταιρείες του κλάδου είτε δεν θα υπήρχαν είτε θα ήταν ελεγχόμενα.
Ασυνέπεια διαρκείας
Κι αυτό γιατί το πρόβλημα της ασυνέπειας του Ελληνικού Δημοσίου δεν είναι στιγμιαίο αλλά διαρκείας. Σύμφωνα με πρόσφατες καταγγελίες του Συνδέσμου Τεχνικών Εταιρειών Ανώτατης Τάξης (ΣΤΕΑΤ), «από το 2005 και μέχρι σήμερα, στα πλαίσια μιας κακώς νοούμενης και τελικά με αντίθετα από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα πολιτικής για μείωση των ελλειμμάτων, υπήρξε συστηματική ασυνέπεια του ευρύτερου δημόσιου τομέα στην εξόφληση των υποχρεώσεών του για συμβάσεις εκτέλεσης δημοσίων έργων».
Σύμφωνα με τον ΣΤΕΑΤ, η «συστηματική καθυστέρηση πληρωμών για εκτελεσμένες εργασίες έλαβε μεγαλύτερη ακόμη έκταση την τελευταία διετία, με καταστροφικά αποτελέσματα τόσο για τον κλάδο όσο και για την ελληνική οικονομία συνολικότερα».
Επιστροφή...
0 Σχόλια στο "Ερχονται λουκέτα στις κατασκευαστικές"
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται!