Μία άποψη απο τη νέα σελίδα του Υπουργείου Παιδείας
ΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΠΟΥ ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΙΣΩΣ ΜΑΣ ΞΑΦΝΙΑΣΟΥΝ
1. Πόση ώρα καθυστερεί ο δάσκαλός να μπει στην τάξη μετά το κτύπημα του κουδουνιού;
2. Πόσα λεπτά κάθε πρωί ,μετά την προσευχή ο Δ/ντής του σχολείου σας μιλά στο μικρόφωνο , ‘’τρώγοντας ‘’ την πρώτη διδακτική ώρα;
3. Καπνίζει ο δάσκαλός σας στην τάξη; Πετά το τελειωμένο του τσιγάρο από το παράθυρο στο προαύλιο;
4. Πόσο συχνά ο δάσκαλός σας διορθώνει τις γραπτές εργασίες στα τετράδιά σας ,σχολιάζοντας αυτές και δίνοντας κατευθύνσεις για τη βελτίωσή τους την επόμενη φορά;[...]
Δείτε και τις επόμενες
5. Στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς (κυρίως στις τάξεις Α΄Δημ.,Γ΄Δημ. Α΄Γυμ.,Α΄Λυκ.) οι διδάσκοντες της κάθε ειδικότητας κάνουν μια εργασία πρότυπο στην τάξη; Δουλεύουν με όλους στους μαθητές και γράφουν στον πίνακα ,τα βήματα ,τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να δουλέψουν ώστε να αυτενεργήσουν στην προσωπική τους μελέτη στο σπίτι; Μήπως έχετε την αίσθηση ότι όλοι οι δάσκαλοί σας πάντα πίστευαν ότι εσείς αυτό το ξέρατε ενώ κανείς ποτέ δεν σας έδειξε τον τρόπο;
6. Πόσο συχνά γράφει ο δάσκαλός σας στον πίνακα; Πόσο συχνά γράφετε εσείς οι μαθητές στον πίνακα;
7. Κατά τη διάρκεια μιας διδακτικής ώρας ,τι ποσοστό από τους δασκάλους σας κάθεται ακίνητο στην έδρα απευθυνόμενο σε σας (τους μαθητές );
8. Πόσο συχνά ο καθηγητής σας ,όταν έχετε την πρώτη ώρα ωριαίο διαγώνισμα σας καλεί να μπείτε αμέσως μετά την προσευχή στην τάξη ακόμα κι αν μιλά ο Δ/ντης στο μικρόφωνο;
9. Πόσο συχνά ο καθηγητής σας ,όταν έχετε την πρώτη ώρα ωριαίο διαγώνισμα σας καλεί να έρθετε λίγο πιο νωρίς από την προσευχή στο σχολείο για να εκμεταλλευθείτε όλη τη διδακτική σας ώρα;
10. Πόσο συχνά ένας διδάσκων ,που έχει γραφική γραμματειακή εργασία για το σχολείο σας ,την πραγματοποιεί στην τάξη ,την ώρα του μαθήματος και σας λέει:’’ μιλήστε μεταξύ σας παιδιά αλλά ήσυχα’’;
11. Πόσο συχνά η διδακτική ώρα εξαντλείται χωρίς να ολοκληρωθεί η παράδοση του νέου κεφαλαίου και ο διδάσκων σας λέει : ‘’πάρτε μέχρι τη σελίδα τάδε’’;
12. Πόσες φορές σας έτυχε στον προσδιορισμό της εξεταστέας ύλης των τελικών εξετάσεων του Ιουνίου να σας δοθούν κεφάλαια ,που δεν έχετε διδαχθεί καθόλου κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς;
13. Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς , πόσες σελίδες έχετε γράψει στα τετράδια ,που αγοράσατε στην αρχή της ; πόσα από αυτά σας φαίνεται ότι ήταν απαραίτητα κι άξιζε τον κόπο να τα κουβαλάτε καθ΄όλη τη διάρκεια της χρονιάς;
14. Έχετε υπολογίσει πόσες από τις εβδομάδες της σχολικής χρονιάς εργάζεστε στο σχολείο και τις πέντε ημέρες; Πόσες έχουν ‘’ κουτσουρευτεί ‘’με εκδρομή ,περίπατο, εκλογές διδασκόντων, εκλογές μαθητών , συνελεύσεις συλλόγου διδασκόντων ,καταλήψεις , εορτές ,κ.λ.π.;
15. Πόσο συχνά γίνεται τόση φασαρία στη διπλανή αίθουσα διδασκαλίας ,ώστε ο δάσκαλός σας αναγκάζεται να διακόπτει το μάθημα;
16. Σας έχει τύχει ,αφού ο δάσκαλός σας μπει στην τάξη, να στείλει εσάς ή άλλο συμμαθητή σας για τον καφέ του (ένα νερό ,ένα αναψυκτικό ….) στο κυλικείο;
17. Αναφέρατε τα μαθήματα από το ωρολόγιο πρόγραμμά σας : α) που σας ενθουσιάζουν ,β) που τα θεωρείτε απαραίτητα ,γ) που σας είναι βαρετά ,δ) που τα θεωρείτε μη αναγκαία
18. Γράψτε μας τα συναισθήματά σας για το σχολείο και την εκπαιδευτική διαδικασία όπως τη ζείτε μέσα σε αυτό.
Ένα από τα μειονεκτήματα της άσκησης εξουσίας από τα Υπουργικά γραφεία της πρωτεύουσας είναι η κακή πληροφόρηση των αρμοδίων σχετικά με το τι συμβαίνει πιο πέρα από αυτούς. Δε θα σταθώ στις αιτίες του φαινομένου αυτού. Θα επισημάνω απλές καθημερινές πρακτικές ,που λαμβάνουν χώρα στα σχολεία μας ,για τις οποίες είναι βέβαιο ότι δεν προβληματίζονται και τόσο οι αρμόδιοι ,επειδή μάλλον πιστεύουν ότι είναι αδύνατον να συμβαίνουν .Ο υπουργός Παιδείας ερωτήθηκε από δημοσιογράφο σε τηλεοπτική εκπομπή αν θα εφαρμοστεί κάποιο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Ο υπουργός απάντησε ότι εφόσον η πολιτεία δεν έχει φροντίσει για την επιμόρφωσή τους δεν μπορεί στην παρούσα φάση να προχωρήσει σε αξιολόγηση. Δεκτόν. Δυστυχώς όμως αγνοεί ο κύριος ο υπουργός ότι ούτε τα αυτονόητα δεν εφαρμόζονται.
Γι ΄ αυτά τα αυτονόητα προτείνω ένα ερωτηματολόγιο ,το οποίο θα μπορούσαν οι μαθητές όλων των βαθμίδων να συμπληρώσουν ανώνυμα και να ρίξουν σε μια κάλπη. Η μελέτη των απαντήσεων θα βοηθούσε στον εντοπισμό προβλημάτων αλλά και σε ένα είδος πρώτου ελέγχου σε διδάσκοντες ,Δ/ντες και λειτουργία των σχολείων γενικότερα.
Είναι πραγματικά ελπιδοφόρο το γεγονός ότι δημιουργήθηκε αυτό το σημείο έκφρασης ,ανταλλαγής θέσεων και απόψεων σχετικά με την Παιδεία μας και το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Συγχαρητήρια στους εμπνευστές του και σ΄αυτούς που το υλοποίησαν. Για να είναι αποτελεσματικό πιστεύω ότι πρέπει να μελετηθούν όσα γραφτούν για να καταλήξουν οι υπεύθυνοι σε συμπεράσματα ,να αντιληφθούν τι και πως πρέπει να αλλάξει ,να τεθούν στόχοι ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΡΩΘΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ , Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΡΙΑ ΤΟΥ ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟ. Πιστεύω ότι η βελτίωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος και της παρεχόμενης παιδείας εξαρτάται κυρίως από το ανθρώπινο δυναμικό ,που εμπλέκεται στην όλη διαδικασία ,μέσα στο απαραίτητο αλλά και εκσυγχρονισμένο νομοθετικό πλαίσιο. Διδάσκοντες - διδασκόμενοι – γονείς και κηδεμόνες πρέπει να λειτουργήσουν με κριτήριο την έμπνευση ,τη δημιουργικότητα ,την εργατικότητα ,την αναγνώριση της αξίας του κάθε ατόμου ,το σεβασμό ,τη χωρίς τέλος προσπάθεια για πρόοδο ,ώστε να εγκαταλείψουμε το σχολείο της βαριεστημάρας ,της απαξίωσης ,της αδιαφορίας ,της ασέβειας ,της ήσσονος προσπάθειας , της μονότονης ισοπεδωτικής επανάληψης πληροφοριών , της συνθλίψεως κάθε χαρίσματος ή ταλέντου πέραν της ικανότητος του παπαγαλίζειν ,…..
Αυτό το άρθρο δημοσιεύτηκε από τον/την Θ.Α.Κ..
Επιστροφή...
2. Πόσα λεπτά κάθε πρωί ,μετά την προσευχή ο Δ/ντής του σχολείου σας μιλά στο μικρόφωνο , ‘’τρώγοντας ‘’ την πρώτη διδακτική ώρα;
3. Καπνίζει ο δάσκαλός σας στην τάξη; Πετά το τελειωμένο του τσιγάρο από το παράθυρο στο προαύλιο;
4. Πόσο συχνά ο δάσκαλός σας διορθώνει τις γραπτές εργασίες στα τετράδιά σας ,σχολιάζοντας αυτές και δίνοντας κατευθύνσεις για τη βελτίωσή τους την επόμενη φορά;[...]
Δείτε και τις επόμενες
5. Στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς (κυρίως στις τάξεις Α΄Δημ.,Γ΄Δημ. Α΄Γυμ.,Α΄Λυκ.) οι διδάσκοντες της κάθε ειδικότητας κάνουν μια εργασία πρότυπο στην τάξη; Δουλεύουν με όλους στους μαθητές και γράφουν στον πίνακα ,τα βήματα ,τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να δουλέψουν ώστε να αυτενεργήσουν στην προσωπική τους μελέτη στο σπίτι; Μήπως έχετε την αίσθηση ότι όλοι οι δάσκαλοί σας πάντα πίστευαν ότι εσείς αυτό το ξέρατε ενώ κανείς ποτέ δεν σας έδειξε τον τρόπο;
6. Πόσο συχνά γράφει ο δάσκαλός σας στον πίνακα; Πόσο συχνά γράφετε εσείς οι μαθητές στον πίνακα;
7. Κατά τη διάρκεια μιας διδακτικής ώρας ,τι ποσοστό από τους δασκάλους σας κάθεται ακίνητο στην έδρα απευθυνόμενο σε σας (τους μαθητές );
8. Πόσο συχνά ο καθηγητής σας ,όταν έχετε την πρώτη ώρα ωριαίο διαγώνισμα σας καλεί να μπείτε αμέσως μετά την προσευχή στην τάξη ακόμα κι αν μιλά ο Δ/ντης στο μικρόφωνο;
9. Πόσο συχνά ο καθηγητής σας ,όταν έχετε την πρώτη ώρα ωριαίο διαγώνισμα σας καλεί να έρθετε λίγο πιο νωρίς από την προσευχή στο σχολείο για να εκμεταλλευθείτε όλη τη διδακτική σας ώρα;
10. Πόσο συχνά ένας διδάσκων ,που έχει γραφική γραμματειακή εργασία για το σχολείο σας ,την πραγματοποιεί στην τάξη ,την ώρα του μαθήματος και σας λέει:’’ μιλήστε μεταξύ σας παιδιά αλλά ήσυχα’’;
11. Πόσο συχνά η διδακτική ώρα εξαντλείται χωρίς να ολοκληρωθεί η παράδοση του νέου κεφαλαίου και ο διδάσκων σας λέει : ‘’πάρτε μέχρι τη σελίδα τάδε’’;
12. Πόσες φορές σας έτυχε στον προσδιορισμό της εξεταστέας ύλης των τελικών εξετάσεων του Ιουνίου να σας δοθούν κεφάλαια ,που δεν έχετε διδαχθεί καθόλου κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς;
13. Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς , πόσες σελίδες έχετε γράψει στα τετράδια ,που αγοράσατε στην αρχή της ; πόσα από αυτά σας φαίνεται ότι ήταν απαραίτητα κι άξιζε τον κόπο να τα κουβαλάτε καθ΄όλη τη διάρκεια της χρονιάς;
14. Έχετε υπολογίσει πόσες από τις εβδομάδες της σχολικής χρονιάς εργάζεστε στο σχολείο και τις πέντε ημέρες; Πόσες έχουν ‘’ κουτσουρευτεί ‘’με εκδρομή ,περίπατο, εκλογές διδασκόντων, εκλογές μαθητών , συνελεύσεις συλλόγου διδασκόντων ,καταλήψεις , εορτές ,κ.λ.π.;
15. Πόσο συχνά γίνεται τόση φασαρία στη διπλανή αίθουσα διδασκαλίας ,ώστε ο δάσκαλός σας αναγκάζεται να διακόπτει το μάθημα;
16. Σας έχει τύχει ,αφού ο δάσκαλός σας μπει στην τάξη, να στείλει εσάς ή άλλο συμμαθητή σας για τον καφέ του (ένα νερό ,ένα αναψυκτικό ….) στο κυλικείο;
17. Αναφέρατε τα μαθήματα από το ωρολόγιο πρόγραμμά σας : α) που σας ενθουσιάζουν ,β) που τα θεωρείτε απαραίτητα ,γ) που σας είναι βαρετά ,δ) που τα θεωρείτε μη αναγκαία
18. Γράψτε μας τα συναισθήματά σας για το σχολείο και την εκπαιδευτική διαδικασία όπως τη ζείτε μέσα σε αυτό.
Ένα από τα μειονεκτήματα της άσκησης εξουσίας από τα Υπουργικά γραφεία της πρωτεύουσας είναι η κακή πληροφόρηση των αρμοδίων σχετικά με το τι συμβαίνει πιο πέρα από αυτούς. Δε θα σταθώ στις αιτίες του φαινομένου αυτού. Θα επισημάνω απλές καθημερινές πρακτικές ,που λαμβάνουν χώρα στα σχολεία μας ,για τις οποίες είναι βέβαιο ότι δεν προβληματίζονται και τόσο οι αρμόδιοι ,επειδή μάλλον πιστεύουν ότι είναι αδύνατον να συμβαίνουν .Ο υπουργός Παιδείας ερωτήθηκε από δημοσιογράφο σε τηλεοπτική εκπομπή αν θα εφαρμοστεί κάποιο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Ο υπουργός απάντησε ότι εφόσον η πολιτεία δεν έχει φροντίσει για την επιμόρφωσή τους δεν μπορεί στην παρούσα φάση να προχωρήσει σε αξιολόγηση. Δεκτόν. Δυστυχώς όμως αγνοεί ο κύριος ο υπουργός ότι ούτε τα αυτονόητα δεν εφαρμόζονται.
Γι ΄ αυτά τα αυτονόητα προτείνω ένα ερωτηματολόγιο ,το οποίο θα μπορούσαν οι μαθητές όλων των βαθμίδων να συμπληρώσουν ανώνυμα και να ρίξουν σε μια κάλπη. Η μελέτη των απαντήσεων θα βοηθούσε στον εντοπισμό προβλημάτων αλλά και σε ένα είδος πρώτου ελέγχου σε διδάσκοντες ,Δ/ντες και λειτουργία των σχολείων γενικότερα.
Είναι πραγματικά ελπιδοφόρο το γεγονός ότι δημιουργήθηκε αυτό το σημείο έκφρασης ,ανταλλαγής θέσεων και απόψεων σχετικά με την Παιδεία μας και το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Συγχαρητήρια στους εμπνευστές του και σ΄αυτούς που το υλοποίησαν. Για να είναι αποτελεσματικό πιστεύω ότι πρέπει να μελετηθούν όσα γραφτούν για να καταλήξουν οι υπεύθυνοι σε συμπεράσματα ,να αντιληφθούν τι και πως πρέπει να αλλάξει ,να τεθούν στόχοι ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΡΩΘΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ , Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΡΙΑ ΤΟΥ ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟ. Πιστεύω ότι η βελτίωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος και της παρεχόμενης παιδείας εξαρτάται κυρίως από το ανθρώπινο δυναμικό ,που εμπλέκεται στην όλη διαδικασία ,μέσα στο απαραίτητο αλλά και εκσυγχρονισμένο νομοθετικό πλαίσιο. Διδάσκοντες - διδασκόμενοι – γονείς και κηδεμόνες πρέπει να λειτουργήσουν με κριτήριο την έμπνευση ,τη δημιουργικότητα ,την εργατικότητα ,την αναγνώριση της αξίας του κάθε ατόμου ,το σεβασμό ,τη χωρίς τέλος προσπάθεια για πρόοδο ,ώστε να εγκαταλείψουμε το σχολείο της βαριεστημάρας ,της απαξίωσης ,της αδιαφορίας ,της ασέβειας ,της ήσσονος προσπάθειας , της μονότονης ισοπεδωτικής επανάληψης πληροφοριών , της συνθλίψεως κάθε χαρίσματος ή ταλέντου πέραν της ικανότητος του παπαγαλίζειν ,…..
Αυτό το άρθρο δημοσιεύτηκε από τον/την Θ.Α.Κ..
Επιστροφή...
0 Σχόλια στο "Μία άποψη απο τη νέα σελίδα του Υπουργείου Παιδείας"
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται!